Forum Activity for @emplamatic

Emplamatic
@emplamatic
10/15/15 11:32:58PM
7 posts

It does get better, right? :)


Empath

hi lavender&rose, i've started journaling this summer. thanks!

hi neverquitter, i do like crystals. i once tried to line them under the bed and think i actually wound up feeling worse. did that ever happen to you? i know a couple of the stones are ok, but a bit hesitant to try working with the others again. thanks!

Emplamatic
@emplamatic
10/11/15 12:16:38PM
7 posts

It does get better, right? :)


Empath

Hi Lavender&rose, thanks for replying! Picking up from randoms, its hard to tell right away what is going on... so far i can only tell that I've done so when doing grounding/clearing. Can you tell earlier? Agree with avoiding the drama queens, lol! I'm done with those types, it's not good and so stressful lol. :)

Hi Karen, glad to know that I'm not the only one who thinks that clearing things is a huge pain in the butt!!! Haha! I have allergies so don't smudge often. I used Palo Santo now once in a while if I know I really need to do a good big clearing. The recent connection I mentioned above, I realize it wasn't on purpose. Once I detached her however, she came back and tried to reach into my light again. So had to be firm and NO. Lol.

thanks guys :)

Emplamatic
@emplamatic
10/09/15 12:55:54PM
7 posts

It does get better, right? :)


Empath

hi there! I'm new, at least in terms of aweness lol, to all of this empath stuff. One of the things I find difficult is that it seems you always have to be on guard so people don't attach/drain/dump their issues on you.

i just had an experience where i was feeling some pain/palpitations for about a week or so on and off. realized it wasn't mine this morning, it was someone else's baggage/current issues. an accidental attachment it appears (i cut the cord, and had help to check this out/make sure it was cleared and figured out what happened). however, this is a passing acquaintance. normally i just pick up emotional stuff, but the root of this person's problem seems to be stemming from emotions, and that is probably how i picked the physical symptoms.

i'm hoping that with practice shielding/grounding etc become second nature, and faster/stronger. please please tell me this is true lol!!!! i know that i need to do this, but sometimes it feels like such a hassle, tho i'm realizing it's not an option. it's just got to be a daily or even multiple times a day routine.

thanks! :)


updated by @emplamatic: 02/05/17 05:38:07PM
Emplamatic
@emplamatic
10/03/15 11:32:49PM
7 posts

Negative energies


Empath

Interesting, will chk it out thx!
Emplamatic
@emplamatic
09/30/15 04:24:38PM
7 posts

Negative energies


Empath

chrismeles, ohhhh this makes some sense to me. lol. but i am so confused as to what to do, plus of course, you have to continue with what you need to do in the meantime until you figure out what would be the best path to take, know what i mean? yikes, sorry hope that makes sense. any thoughts on how to kinda keep on without getting overly negative/overwhelmed to actually make any positive changes? the kind of change i'm thinking about takes some time i believe... thanks for any ideas or tips :)

Emplamatic
@emplamatic
09/30/15 04:12:27PM
7 posts

Blocking Abilities


Empath

hi kate, i'm feeling overwhelmed often too.

hi trevor, thanks for posting those links!

Emplamatic
@emplamatic
09/30/15 04:10:50PM
7 posts



i've felt off before and since. wonder if it's related? does anyone else still feel it? i've felt a bit "needy" lol, and am not usually like that.